Zmanda 4.1 Pressmeddelande

Pressmeddelande-zmanda-4.1

Meddelande före release: Zmanda 4.1 Inställt för att accelerera ekosystemet för säkerhetskopiering och katastrofåterställning

[Broomfield, Colorado, oktober 2021]

Zmanda, världsledande inom lösningar för öppen källkod och säkerhetskopiering av företag, släpper sin helt nya och uppgraderade Zmanda 4.1 den 5 oktober 2021. Denna version ger Zmanda 4.1 ett sömlöst stöd för valv i AWS Cloud Storage, kraftfull VMware-fil -nivååterställning, stöd för belysning av snabba containeriserade distributioner, stöd för Azure Cloud Storage för säkerhetskopiering och mycket mer.

Zmanda 4.1 återspeglar en lösning som levererar ett omfattande ekosystem för alla dina komplexa behov av säkerhetskopiering och katastrofåterställning.

Nya funktioner introducerade i Zmanda 4.1 inkluderar:

VMware-filnivååterställning: Utför återställningar av filer eller mappar från VMware direkt utan att behöva iscensätta själva säkerhetskopian.

Containeriserade distributioner: Utökar stödet för behållaradoption och skyddar Kubernetes-inhemska arbetsbelastningar, lokalt och i flera molnmiljöer.

Azure Cloud Storage: Stöd för långsiktig lagring genom att utnyttja lagringseffektiviteten för Azure Cloud Storage.

Valvalternativ för AWS Cloud Storage: Med Zmanda 4.1 kan du överföra data till olika lagringsplatser, inklusive AWS -molnlagring, med förbättrade kostnadsfördelar.

”Zmanda 4.1 är en stor utgåva och har medfört radikala förändringar i Zmanda Backup -utrymmet. Det är en lösning som säkert skyddar dina kritiska arbetsbelastningar och omedelbart återställer den oavsett katastrofens karaktär, vilket garanterar kontinuitet i verksamheten, säger Pavan Raj, direktör. ”Zmanda 4.1 har visat sig vara i linje med kundernas behov - den feedback vi har fått för det bevisar det. Jag är övertygad om att dessa nya lösningar kommer ut på marknaden, vi kommer ännu en gång att leverera vad våra kunder behöver och hjälpa dem att driva sina digitala transformationsresor. ”

Zmanda 4.1 ökar ante för säkerhetskopiering och återställning för företag, vilket säkerställer att kunder skyddar sina data i flera molnmiljöer med Zmandas enda plattform. Zmanda hjälper kontinuerligt kunderna att se till att varje del av data, varje arbetsbelastning är säker, säker och lätt att återställa oavsett var de bor.

För att ta reda på om Zmanda skulle vara en perfekt lösning för dina krav på säkerhetskopiering är våra lösningsarkitekter alltid tillgängliga för att hjälpa dig. Du kan prata med våra lösningsarkitekter här..

Varför är Zmanda den världsledande reservkällan för öppen källkod?

Zmanda är världens ledande leverantör av säkerhetskopia med öppen källkod och programvara för katastrofåterställning. Vår utvecklings- och distributionsmodell med öppen källkod gör det möjligt för oss att leverera klassens bästa programvara med Amanda Enterprise och Zmanda Recovery Manager för MySQL till en bråkdel av andra leverantörers kostnad.

Zmanda bidrar med betydande utvecklingsresurser till dataskyddsprojekt med öppen källkod som delar vår vision. Vi tillhandahåller också hårdvara, samarbetsverktyg och ekonomiskt stöd till nyckelutvecklare i öppen källkod.

Om Zmanda

Zmanda, världens ledande leverantör av öppen källkod säkerhetskopiering av företag och lösningar för katastrofåterställning, tillkännagav den nya programversionen av Amanda Enterprise Backup-lösning (AE) för att skydda dina fysiska servrar, virtuella maskiner, applikationer och databaser.

Utforska fler ämnen